داسـتـان

سوییت اند لو

ابداع شیرین کننده رژیمی سوییت اند لو در بیش از ۵۵ سال پیش یک نوآوری جسورانه تلقی می شد، اما امروزه به فرهنگ غذایی بسیاری از مردم دنیا بدل شده است.

۱۹۴۵

آغازی نو

جنگ جهانی دوم در نهایت به پایان رسیده بود  و دیگر خبری از مشتریان یکنواخت یونیفرم پوش کافه تریای بروکلین بن آیزن اشتاد نبود. بن با وجود چهار فرزند و دو نفر از خانواده همسرش که به تازگی مهاجرت کرده بودند و به آنها اضافه شده بودند، نیاز به یافتن راهی برای تامین مخارج خود و خانواده اش داشت.

بعد از فروختن وسایل سالن غذا، بن فقط پول کافی برای خرید یک دستگاه چای کیسه ای داشت. خاطرات مبهم کار کردن در یک کارخانه چای به عنوان یک کودک موجب علاقه تجاری اش به صنعت چای شد. این ماشین بود که برای همیشه زندگی بن را تغییر داد.

یک نوآوری!

در طول  یکی از معدود ناهارهای بیرون از خانه بن با همسرش بتی، بن سفارش یک فنجان چای داد و توجه ش به ظرف شکر جلب شد. بتی از مدتها پیش کاسه های قند را غیر بهداشتی می دانست. او با خودش فکر کرد که “آیا بسته بندی شکر در کیسه های تک نفره، مانند چای کیسه ای، ایده خوبی نیست؟”

بن سپس متوجه شد که بسته بندی شکر نمی تواند بسیار متفاوت از چای بسته بندی شده باشد و ایده بسته بندی های تک نفره شکر از اینجا متولد شد.

۱۹۵۷

بن، ماروین و یک ایده شیرین

بن و پسرش ماروین با همکاری هم به ایده تولید بسته های شکر بدون کالری رسیدند. آنها نام این محصول را با الهام از آهنگ مورد علاقه بن، سوییت اند لو گذاشتند. رنگ صورتی نیز برای جلب توجه بیشتر در ظرف شکر برای این محصول انتخاب شد. بعد از مشخص شدن نام تجاری و ظاهر این محصول، سوییت اند لو موفق به کسب علامت ثبتی تجاری به شماره ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ شد.

۱۹۶۳

لذت بردن از سوییت اند لو در خانه

در ۶ سال ابتدایی از ورود محصول به بازار، سوییت اند لو فقط در رستوران ها و کافی شاپ ها موجود بود. در سال ۱۹۶۳، سوییت اند لو وارد  فروشگاه های مواد غذایی شد تا مردم بتوانند جعبه شیرین کننده بدون کالری مورد علاقه شان را انتخاب کنند و از شیرینی آن در خانه لذت ببرند.

دهه ۶۰

شیرین بودن در نیویورک

سوییت اند لو شروع به انجام تبلیغات محلی در شهر نیویورک کرد. عکس، ماروین آیزن اشتاد را در کنار یکی از نخستین تبلیغات سوئیت اند لو بر روی اتوبوسی در نیویورک نشان می دهد. این عکس در مقابل دفتر سوییت اند لو در بروکلین نیویورک گرفته شده که هنوز هم به عنوان مقر این کسب و کار محسوب می گردد.

۱۹۶۸

چه طرفدار فوق العاده ای!

در ۱۹ دسامبر ۱۹۶۸، لوئیس آرمسترانگ خواننده معروف موسیقی جاز، نامه ای را به دفتر سوییت اند لو در کورونا  واقع در ایالت نیویورک نوشت و علاقه خود را به بسته کوچک صورتی ما بیان کرد.

“دوستان عزیزم درسوییت اند لو، خواستم به شما بگویم که سوییت اند لو من را انتخاب می کند و انگاردرست برای رژیم غذایی من اختراع شده است. به خاطر حجم زیاد استفاده من از این محصولات، خواستم بدانم که آیا من می توانم به طور مستقیم از شرکت سفارش دهم؟ با توجه به سفارشات بزرگ از سمت من، لطفا به من اطلاع دهید تا بدانم آیا من می توانم یک کارتن از این محصولات را خریداری کنم یا چیزی معادل آن. با احترام، لوئیس آرمسترانگ”

دهه ۸۰

ماجراجویی تلویزیونی

همراه با رشد کسب و کار این شرکت، سوییت اند لو به انتشار پیام شیرین خود در مکان های جدید ادامه داد. در طول دهه ۱۹۸۰ تعدادی از آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی تولید شدند تا به مصرف کنندگان نشان دهند چرا بسته های کوچک صورتی جایگزین شماره یک شکر هستند!

۲۰۰۹

هدیه ای از سال ۱۹۶۶

در ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۶۶، سوییت اند لو کوپنی صادر کرد که هیچ تاریخ انقضایی نداشت. یک مشتری آن را در تاریخ ۴ مارس ۲۰۰۹ بازخرید کرد. با گذشت بیش از ۴۳ سال، شعار “هر کجا که بروید” هنوز هم در کوپن های سوییت اند لو به چشم می خورد، که این نشان از گستردگی توزیع این محصول در مناطق مختلف دارد.

امروز

مقر اصلی شرکت هنوز در بروکلین

سوییت اند لو هنوز در بروکلین، در محل غذاخوری اصلی بن قرار دارد؛ و ما دنیا را با بسته های کوچک صورتی خود شیرین تر می کنیم.

شرکت فریر آسا طب از سال ۱۳۹۶ به عنوان نماینده رسمی توزیع سوییت اند لو در ایران، ارائه این محصول بی نظیر را به مردم عزیز ایران آغاز کرد. ما تلاش می‌کنیم تا با ترویج فرهنگ تغذیه سالم، جامعه ای سالم تر و آینده ای روشن تر بسازیم.

فریر طب
شکر رژیمی سوییت اند لو